Mitybos specialistas rekomenduoja: balandėliai, kurie tiks ir besilaikantiems dietos

Mitybos specialistas rekomenduoja: balandėliai, kurie tiks ir besilaikantiems dietos

Per įvairių šalių virtuves keliaujantys mitybos specialistas Paulius Ratkevičius ir šefas Egidijus Lapinskas šiandien siūlo nusikelti į kaimyninę Lenkiją.

Daug įtakos lenkų virtuvei turėjo kaimyninės šalys –joje gausu žydiškų patiekalų, taip pat galima rasti vokiškų, prancūziškų ir net itališkų prieskonių.

Šiandien mūsų meniu – balandėliai! Daug ginčų keliantis patiekalas, kurį savinasi gausybė tautų, o jo kelionė link mūsų stalo gana ilga ir paini. Ukrainiečiai juos vadina „holupki“, lietuviai – balandėliais, rusai – „golubcy“, o lenkai – „gołąbki“.

Kadangi lenkai šį patiekalą vadina savo nacionaliniu patiekalu, bent virtuvėje nukeliaukime į Lenkiją ir pasigaminkime balandėlius.

Mitybos specialistas P.Ratkevičius teigia, jog šis patiekalas puikiai tiks tiems, kurie laikosi dietos.

Kopūstas yra labai mažai kalorijų turinti daržovė bei galingas antioksidantų šaltinis, o taip pat jame rasime daug vitamino C, kuris atsakingas už mūsų imuninę sistemą.

Dar viena balandėlių sudedamoji dalis – ryžiai. Tai puikus angliavandenių šaltinis, ilgam užtikrinantis sotumo jausmą, tad tiems, kurie nori atsikratyti papildomų kilogramų ir dažnai jaučia alkio jausmą, puikiai tiks.

O virtuvės šefas E.Lapinskas rekomenduoja išbandyti balandėlius su vištiena ar kalakutiena.

Tai bus ne tik naujovė jūsų stalui, bet ir nauda organizmui – vištienos ar kalakutienos filė yra liesa bei gausiai baltymais praturtinta mėsa.

O grietinę pakeisime jogurtiniu padažu, kuris skoniu tikrai nenusileis grietinei, tačiau yra kur kas sveikesnis.

Balandėliai su paukštiena

Reikalingi produktai: • 1 kg maltos vištienos ar kalakutienos krūtinėlės; • 1 šaukštelis druskos; • 300 g šviežių kopūstų; • 2 vidutinio dydžio pjaustyti svogūnai; • 0,5 puodelio ‘basmati’ ryžių; • 1 šaukštelio kario prieskonių; • saujelė šviežių prieskoninių žolelių; • ką tik sumalti juodieji pipirai.

Troškinti reikalingi papildomi produktai: • 2 lauro lapeliai; • 1 šaukštelis džiovintų žolelių (salierai, porai, pastarnokų šaknys, petražolių šaknys); • 200 g morkų; • 200 g kopūsto; • 400 g skardinė savo sultyse konservuotų pomidorų.

Padažui reikalingi produktai: • 200 g lieso islandiško jogurto; • pusės citrinos arba žaliosios citrinos sulčių ir žievelės; • šlakelis alyvuogių aliejaus; • šviežios prieskoninės žolelės (kalendros, petražolės, krapai); • smulkinta šviežia aitrioji paprika; • druska, pipirai.

Kaip gaminti

1. Ryžius užmerkiame šaltame vandenyje 2-3 valandom. Prieš gaminant nupilame vandenį.

2. Kopūstą sutarkuojame burokine tarka ir sumaišome su malta mėsa, brinkintais ryžiais, pjaustytais svogūnais, prieskoniais. Kruopščiai išmaišome.

3. Iš gautos masės suformuojame 80-100 g kukulius, dedame juos į skardą, išklotą kepimo popieriumi. Kepame 140 C įkaitintoje orkaitėje apie 20 minučių.

4. Apkeptus kukulius sudedame į platų puodą troškinti.

5. Į puodą su kukuliais pilame vandens, kad apsemtų kukulius iki pusės, dedame tarkuotų morkų, tarkuoto kopūsto, prieskoninių žolelių, konservuotų pomidorų.

6. Puodą uždengiame. Troškiname orkaitėje 120 C temperatūroje 40-50 minučių.

7. Patiekalą patiekiame su šviežių daržovių salotomis ir jogurtiniu padažu. Jam jogurtą sumaišome su citrinos ar žaliosios citrinos sultimis, įtarkuojame žievelę, įpilame alyvuogių aliejaus, sudedame smulkintas prieskonines žoleles ir aitriąją papriką (jei mėgstate aštriau), pagardiname druska ir pipirais pagal skonį. Viską gerai išmaišome.

8. Prie patiekalo taip pat puikiai tiktų orkaitėje keptos saldžiosios bulvės.

Mėgaukitės!

Šis receptas taip pat buvo publikuotas www.lrytas.lt

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *