Paauglių mityba – ką reikia žinoti?

Paauglių mityba – ką reikia žinoti?

Paauglių mityba. Kaip sustiprinti imunitetą ir išlikti energingiems visą diena?

Paaugliams labai svarbu jog visa diena būtų produktyvi, kadangi mokykloje nemažai energijos reikalauja įtemptas mąstymas bei naujų žinių įsisavinimas. Taip pat paaugliai dažnai turi problemų su oda ir nuotaikų kaitomis, tačiau ar žinojote jog didžioji dalis puikios savijautos ir sveikos išvaizdos priklauso nuo to ką dedame į burną? Europos fitneso čempionas Paulius Ratkevičius pataria kaip išvengti klaidų, kurias daro dažnas paauglys ir kaip nukreipti save tinkama linkme, kad galėtume mėgautis produktyvumu mokykloje.

Viena didžiausių paauglių daroma klaida – pusryčių nevalgymas.

Ši problema kamuoja tiek paauglius, tiek suaugusius. Visų pirma tai yra blogai dėl to, jog formuojami neteisingi įpročiai, kuriuos vėliau yra sunku pakeisti. Pusryčiai svarbūs dėl mokykloje patiriamo didelio krūvio smegenims, tad turime smegenis aprūpinti tinkamomis medžiagomis ir taip prisidėti prie kokybiško ir produktyvaus jų darbo. Sotūs bei pilnaverčiai pusryčiai ne tik suteiks energijos, tačiau ir pagerins žinių įsisavinimą, gerins atmintį. Rekomenduočiau tarp pamokų užkandžiauti vaisių ar riešutais, nes juose gausu naudingų maisto medžiagų, kurios taip pat prisidės prie energijos gausos ir smegenų veiklos gerinimo, tad mokytis taps lengviau, nes nejausite alkio, o ir organizmas bus aprūpintas.

Kaip pripratinti organizmą prie pusryčių, jeigu ryte valgyti visiškai nesinori?

Visų pirma reikėtų atsisakyti pernelyg sočios vakarienės, tai būna dažniausiai daroma klaida, dėl kurios nenorime valgyti ryte. Iš to užburto rato būna pakankamai sunku išlipti, tačiau galimybė tikrai yra. Visiems, kurie nori išsivaduoti iš šios karuselės, rekomenduoju vakarieniauti likus 2-3h iki miego ir vakarienei rinktis maistą su mažu kiekiu angliavandenių. Taip pavalgę pora dienų automatiškai užsimanysite pusryčių, nes organizmas ryte tiesiog bus alkanas. Ilgainiui šis ritmas taps rutina, ir pajusite kaip kasdien energijos tik daugėja.

Taip pat labai svarbu imuninė sistema. Ji dažnai nukenčia nuo nesubalansuoto ar greito maisto. Tad ką reikėtų rinktis paaugliams, jog imuninė sistema stiprėtų?

Ne paslaptis jog paaugliai dažnai renkasi greitą maistą, kuris yra didelis priešas mūsų imuninei sistemai. Greitas maistas sulėtina medžiagų apykaitą, nuo to surtinka virškinimo sistema, blogėja odos būklė ir be abejo nukenčia imuninė sistema. Tokio amžiaus žmonės labai retai susimasto kad mūsų imuniteto būklė priklauso nuo to ką dedame į burną, todėl maisto kokybė būna prastesnė. Norint sustiprinti savo sveikatą, rekomenduoju kiekvieną dieną suvalgyti bent po tris vaisius, kuriuos galite išsirinkti savo nuožiūrą, taip aprūpinsite organizmą vitaminais. Jeigu pavienių vaisių nelabai mėgstate, galima paįvairinti skonį pagamindami salotas: supjaustykite vaisius kubeliais t.y bananą, kivi, obuolį ir mangą (vaisius galite rinktis savo nuožiūra) juos užpilkite padažu, pagamintu iš natūralaus jogurto ir šiek tiek medaus bei smulkintų graikinių riešutų. Taip pat bent du kartus per diena valgykite daržovių, jų vertingumas ir skonis labai priklauso nuo sezono, tad rekomenduočiau jas rinktis pagal sezoniškumą. Jeigu paauglys nelabai mėgsta šviežias daržoves, galite pasiūlyti marinuotas ar keptas. Prie pagrindinio patiekalo suvalgytos daržovės labai stipriai prisidės prie imuninės sistemos stiprinimo.

Koks maisto racionas turėtų būti augančio organizmo?

Pagrindinis patarimas tiek vaikams, tiek suaugusiems – valgyti kuo daugiau natūralaus maisto. Mes turime pirkti produktus, o ne gaminius, taip išvengsime daugelio mums nenaudingų medžiagų, išvardintų ant gaminio pakuotės. Žinoma, ne viskas turi būti pasigaminta namuose, juk dešros ar duonos patys negaminsime, tačiau didžioji dalis turėtų būti natūralūs produktai, kaip mėsa, kruopos, žuvis ir pan. O augančiam organizmui reiktų daugiau akcentuoti angliavandenius bei geruosius riebalus, o šių medžiagų gausime iš košės, riešutų, avokado ir tt.

Ką jaunam organizmui duoda režimo laikymasis?

Tai yra labai svarbu formuojant save kaip asmenybę. Tiek sporto, tiek mitybos režimas labai stipriai ugdo mūsų valią, formuoja teisingus įpročius. Yra begalė tyrimų patvirtinančių tinkamo režimo įtaką pasiekimams gyvenime, tad tinkamai maitindamiesi bei sportuodami ne tik būsite sveiki ir galėsite džiaugtis geromis kūno formomis, bet ir, tikėtina, gyvenime pasieksite kur kas daugiau. Aprūpintas organizmas bei smegenys dirba kur kas produktyviau, tad ir mintys bei veiksmai būna labiau kokybiški, todėl mokykloje, darbe ar bet kurioje srityje pasieksite daugiau turėdami kokybiškos energijos, puikią nuotaiką ir gerą kokybišką mąstymą.

Summary
Name
Paulius Ratkevičius

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *