Ar tikrai visi skysčiai mūsų organizmui naudingi?

Ar tikrai visi skysčiai mūsų organizmui naudingi?

Atėjus šaltajam sezonui, taip būtina vandenį mūsų organizmui, pakeičiame šiltaisiais gėrimais, tokiais kaip arbata, kava ir pan. Bet ar tikrai visi skysčiai mūsų organizmui naudingi?

Ne visi skysčiai mums yra naudingi. Pats naudingiausias mums yra vanduo, jis yra be kalorijų, tad jo nereikia papildomai virškinti. Tačiau taip pat labai daug yra išgeriama įvairių sulčių, kavų ir kitokių gėrimų, kuriuos reiktų riboti ir kurie nesiskaito kaip tas skysčių kiekis, kuris reikalingas mūsų smegenims, raumenims, širdžiai. Dėmesį siūlyčiau atkreipti į gėrimus, turinčius daug pridėtinio cukraus. Daugeliui šiais laikais yra aišku, kad gazuotas limonadas nėra sveika, tačiau taip pat didelė dalis žmonių iki šiol mano, kad sultys iš pakelio bei kavos su įvairiais priedais yra tinkami gėrimai mūsų organizmui. Taip daugumoje atvejų nėra. Jei paskaitysite sudėtį, daugelis sulčių turi pridėtinio cukraus bei kitų priedų, kaip dažiklių, skonio stipriklių ir kitų dalykų. Taip pat populiarios kavos turi daug kalorijų, kurios gaunamos iš cukraus vienokia ar kitokia forma (karamelė, sirupai). Neretai didesnis skanios kavos puodelis su priedais turi tiek kalorijų, kiek ir vakarienės porcija, tačiau mėgaujantis tokiu gėrimu apie tai nesusimastome. Visiškai to atsisakyti nesiūlau, tačiau tai neturi būti geriama dažniau nei kartą per savaitę. Troškuliui malšinti bei gerai savijautai palaikyti gerkite paprastą vandenį. Jei mėgstate gazuotą vandenį ir jūsų skrandis nėra jautrus, galite gerti pusę normos gazuoto ir kitą pusę negazuoto. Efektas bus puikus.

Kiek vandens siūlote išgerti kiekvieną dieną?

Vyrauja daug skirtingų nuomonių, kiek skysčių išgerti reikia per dieną, tačiau aš rekomenduočiau savo kūno svorį padalinti iš 100 bei padauginti iš 3. Tad jei sveriate 60kg , jūsų dienos norma turėtų būti 1,8l. Žinoma, jei diena karšta, o tą dieną dar ir sportuojate, išgerto vandens kiekis gali skirtis visu litru.

Pauliau, atėjus šaltajam sezonui, daugelis mūsų norime šiltų gėrimų. Ar gerdami pakankamą kiekį arbatų per dieną, mes organizmą aprūpiname taip reikalingais skysčiais?

Labai svarbus aspektas – nesaldinti arbatų. Jei jūsų arbata žalia, juoda ar panašiai, nepagardinta cukrumi, medumi, citrina – tokį gėrimą galite priskirti vandens gėrimui. Žinoma, medus, imbieras, cinamonas ir kiti imunitetą stiprinantys produktai yra labai naudingi atėjus šaltam sezonui, tačiau netapatinkite tokio arbatos puodelio su stikline vandens.

Labai svarbu gerti pakankamą kiekį vandens yra tiems, kurie nori numesti svorio. Kuomet užsinorime valgyti, dažniausiai tai būna troškulio jausmas, kurį mes sunkiau atpažįstame. Tad išgėrę stiklinę vandens nutolinsite savo valgymą pusvalandžiu. Taip elgiantis prieš kiekvieną valgymą jūsų dienos kalorijų norma sumažės be didesnio vargo, kas ir įtakos paprastesnį svorio metimą.

Kokių gėrimų patartumėte vengti? Kodėl?

Dėmesį siūlyčiau atkreipti į gėrimus, turinčius daug pridėtinio cukraus. Daugeliui šiais laikais yra aišku, kad gazuotas limonadas nėra sveika, tačiau taip pat didelė dalis žmonių iki šiol mano, kad sultys iš pakelio bei kavos su įvairiais priedais yra tinkami gėrimai mūsų organizmui. Taip daugumoje atvejų nėra. Jei paskaitysite sudėtį, daugelis sulčių turi pridėtinio cukraus bei kitų priedų, kaip dažiklių, skonio stipriklių ir kitų dalykų. Taip pat populiarios kavos turi daug kalorijų, kurios gaunamos iš cukraus vienokia ar kitokia forma (karamelė, sirupai). Neretai didesnis skanios kavos puodelis su priedais turi tiek kalorijų, kiek ir vakarienės porcija, tačiau mėgaujantis tokiu gėrimu apie tai nesusimastome. Visiškai to atsisakyti nesiūlau, tačiau tai neturi būti geriama dažniau nei kartą per savaitę. Troškuliui malšinti bei gerai savijautai palaikyti gerkite paprastą vandenį. Jei mėgstate gazuotą vandenį ir jūsų skrandis nėra jautrus, galite gerti pusę normos gazuoto ir kitą pusę negazuoto. Efektas bus puikus.

 

 

 

Summary
Name
Paulius Ratkevičius

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *